Barnet sluger ofte maden

5. juli 2017

Alder:
13 mdr.

Barnet sluger ofte maden

Hej Helen

Tak for svaret på mit seneste brev ang. stop af natamning og drømmemåltid/sen flaske. Det er gået over al forventning - helt uden problemer og på meget kort tid. Siden vi for 4 dage siden stoppede helt med drikkevarer efter putning, har Caroline sovet hele natten uden at vågne de seneste tre nætter. Første nat vågnede hun flere gange kortvarigt, men blev bare vugget let og puttet igen med sine suttekludsbamser, som har fulgt hende siden hendes fødsel. Så det lærte hun hurtigt. Vi håber, det fortsætter, ...

Annonce

... for det er rigtig dejligt med mere sammenhængende søvn.

Mit spørgsmål i dette brev handler om mad og afføring. Som jeg skrev sidst, er det på meget faste tidspunkter, Caroline får sin mad, og det fungerer fint. Jeg oplever dog stadig til tider, at der er ufordøjet mad i hendes afførring, fx gulerod, blåbær og kartoffel. Hun sluger også ofte stadig en del af maden, selvom hun har otte tænder. Er det normalt for et barn på 13 måneder?

Må hun i øvrigt stadig godt få frugtmos?

God sommer.

Hilsen Carolines mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Fladt baghoved

Da små børns kranieknogler er bløde og ikke helt sammenvoksede, kan de tage facon efter, hvordan barnet lejres. Det kan give barnet en flad eller skæv hovedfacon, - dette kaldes lejringsbetinget skævhed af kraniet.

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at børn altid lejres på ryggen, når de skal sove, fordi dette mindsker risikoen for vuggedød. Du skal være opmærksom på, at barnet ikke ligger med hovedet til den samme side, hver gang det sover, da dette kan medføre, at barnet får en skæv...

Læs mere i Babylex

Moderkagebiopsi, moderkageprøve

En moderkagebiopsi kaldes også for Chorion Villus Samling eller CVS. Moderkageprøven laves for at undersøge for kromosomsygdomme og visse arvelige sygdomme hos fosteret.

Moderkageprøve laves, når du er mellem 11. og 16. graviditetsuge. Prøven laves normalt ved, at der stikkes en tynd kanyle ind gennem maveskindet. Det føles ofte som at få taget en blodprøve, men kanylen bevæges ofte lidt frem og tilbage, fordi man derved kan få taget en lille bid af moderkagen ud. Man scanner før...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Helen har altid et godt råd og det som overrasker mig mest er faktisk hvor go' hun er til at sætte sig ind i min verden og hvordan hun hurtigt fornemmer hvordan hun skal takle mig som person.

Camilla Martin